Intel Arc'ı Piyasaya Sürdü, Şimdi Üç Atlı Bir Yarışımız Var
Geçen haftaya kadar, ayrı grafikler, oyun oynamak, CAD / CAM, AI geliştirme, meta verse oluşturma, resim ve film düzenleme, mimari, animasyon veya yüksek performanslı grafikler gerektiren başka herhangi bir alanda (mühendislik gibi) olsaydınız kullanacağınız üst düzey parçalar, iki satıcı seçeneğiniz vardı: AMD, değerde lider ve paranın karşılığını daha fazla aldı. ve mutlak performansta lider olma eğiliminde olan Nvidia.
Bu iki firma genellikle yer ticareti yaparken, savaş alanı aralarında iyi tanımlanmıştı, ancak her ikisi de dizüstü bilgisayar sektörüne nüfuz etmedi, çünkü dizüstü bilgisayarlara odaklanmak, en azından pandemiye kadar, verimlilik ve pil ömrüydü.
Intel, dizüstü bilgisayarlarda baskındı, ancak ayrı grafiklerle değil. Böylece, çok daha düşük performanslı entegre grafiklere sahipti. Daha pahalı mobil iş istasyonları, GPU seçeneklerine sahip oyun dizüstü bilgisayarları veya GPU yükseltmeleri olan bazı iş dizüstü bilgisayarları alabilirsiniz, ancak birçok dizüstü bilgisayar temel düzeyde Intel grafikleri kullandı.
Bu nedenle, Intel, ilk Arc teklifiyle dizüstü bilgisayarları hedefledi, çünkü bu yol, masaüstü pazarındaki GPU kartlarıyla - hatta yazılım sertifikaları gerektiren mobil iş istasyonlarıyla - veya oyun şirketlerinin daha yüksek performans için donanımı doğrudan desteklemesini gerektiren oyun donanımlarıyla rekabet etmenin aksine, şirketin zaten hakim olduğu bir pazarda çok daha kolay.
Intel Arc A Serisi grafikler hakkında konuşalım ve ardından HP'nin 34 inçlik konferans monitörü olan haftanın ürünümle bitirelim.
Ayrık grafiklerin önemi
Bir oyuncuysanız veya dizüstü bilgisayarınızı grafik veya AI yoğun projeler üzerinde çalışmak için kullanıyorsanız, tümleşik grafikler yeterince iyi olmadığı için ayrı grafiklerde yaşarsınız. Tipik olarak, bu sizi oldukça pahalı olan odaklanmış oyun veya iş istasyonu donanımları gibi çok daha pahalı bir dizüstü bilgisayar serisine iter.
Grafikler iş ürününüz için kritik öneme sahiptir ve eğer oyun oynarsanız, bir GPU hedefteki zamanınızı, daha gizli oyuncuları veya NPC'leri görme yeteneğinizi artırabilir ve potansiyel olarak size önemli bir rekabet avantajı sağlayabilir.
Daha yakın zamanlarda, ayrık grafik kartları eski oyunları yüksek çözünürlüklere dönüştürmeye başladı, bu da onları mevcut oyunlara daha çok benzetiyor ve sonuç olarak oynamak için çok daha eğlenceli hale getiriyor. Bazı video içeriğini aynı şekilde yükseltebilir ve ayrı GPU'lara olan ilgiyi artırabilirler.
Kullanıcıların genellikle bir seçeneği vardı. Bu harika performansı bir masaüstü bilgisayarda elde edebilirler, ancak çok mobil olmayabilirler veya mobil olmaktan ve uzun bir pil ömrüne sahip olmaktan vazgeçebilirler. Ancak, zaman ilerledikçe, hem AMD hem de Nvidia, GPU'ları için performans zarflarını geliştirdi.
Yine de, dizüstü bilgisayarlarda, Intel'in entegre grafikleri, hem maliyet hem de pil ömrü avantajları nedeniyle, sıklıkla tercih edilir. Bu nedenle, çoğumuzun oyun oynadığımız bir masaüstü bilgisayarı ve yolda çalışmamız gerektiğinde bir dizüstü bilgisayarı var.
Bu, Intel için dizüstü bilgisayarlardaki entegre grafiklerini ve CPU üstünlüğünü, masaüstü alanında olduğundan çok daha az boşlukla aynı platformda GPU hakimiyeti kazanmak için kullanabilen ilginç bir pazar giriş noktası sağlar.
Daha sonra, dizüstü bilgisayarlarda başarılı olduktan sonra, Intel, AMD ve Nvidia'nın sahip olduğu masaüstü GPU pazarının peşinden gitmek için bu sahil başını kullanabilir ve bu şimdi bir şey haline gelirse, gerekli oyun geliştirici desteğini ve yazılım sertifikalarını alır.
Destek Alma
Ayrık grafik pazarına girmenin en büyük sorunlarından biri, ayrı GPU'lar kullanan oyun ve profesyonel uygulamalardan yazılım desteğine ihtiyacınız olmasıdır. Ancak tipik olarak, piyasada kritik bir donanım kütlesi olana kadar bu desteği alamazsınız; ve kullanıcılar oyun geliştirici ve yazılım desteğine sahip olduğunuzu görmezse kritik kitleye ulaşamazsınız.
Bununla birlikte, bir uyarı var: geliştiriciler kritik kütleye ulaşacağınıza inanıyorlarsa, erken hareket edeceklerdir. Intel, mobil hakimiyeti nedeniyle, masaüstü değil, mobil cihazlarla kritik kütleye ulaşmanın belirli bir şey olduğu ve bu nedenle, kurulu tabanı bu kritik kütleye ulaşmadan önce hepsi olmasa da bazı büyük geliştiricileri platformuna yönlendirebilmesi gerektiği konusunda güvenilir bir argümana sahiptir.
Bu kesin bir şey değil, ancak Intel önemli bir destek aldığını iddia ediyor ve bu eşsiz fırsatı sağlayan mevcut mobil pazarda büyük bir ayak izine sahip olmanın dinamiği.
En Çok Ne Arıyorum?
Intel, akran performansı hakkında zorlayıcı bir mesaj sunuyor, ancak görmeyi beklediğim şey, oyun yükseltme işini yeni akranları AMD ve Nvidia'dan daha iyi yapıp yapmayacağı. Şu anki seçtiğim oyun, neredeyse yirmi yıl önce bağlandığım ve gerçekten bir grafik yükseltmesine ihtiyaç duyan eski bir oyunun yeniden piyasaya sürülmesi. Intel, iddia ettiği gibi, bu oyunu yükseltebilirse, satılacağım.
Intel'in kağıt üzerinde yukarı örnekleme yaklaşımının AMD ve Nvidia'nın yaklaşımının en iyi parçalarının bir karışımı olduğu göz önüne alındığında, AMD ve Nvidia'nın şu anda yaptıklarını daha iyi yapabilmesi için iyi bir şans var. Tabii ki, dezavantajı nadiren bir dizüstü bilgisayarda oyun oynamam, ancak seyahat ettiğimde yapıyorum - ki bunu tekrar yapmaya başlıyorum.
Parmaklar çarpıştı, yeni Intel Arc mobil grafikleri çoraplarımı patlattı.
Özetleme
Bir veya iki büyük satıcının arkadan hakim olduğu bir pazarın peşinden gitmek zor bir iştir. En iyi yaklaşım, öncelikle bu şirketlerin özellikle güçlü olmadığı ve ya olduğunuz ya da olabileceğiniz bir alanda bir sahil başı elde etmektir.
Intel'in durumunda, sahil başı, Intel'in baskın kaldığı dizüstü bilgisayarlar olacak ve bu başlangıçta onu bu segmentin geleneksel sahiplerine karşı çok iyi konumlandırabilir.
İlk sürüm tekliflerinde her zaman bir risk olduğunu ve Intel'in PC segmentindeki deneyimi ve Microsoft ile olan ilişkisi efsaneye yakın olsa da, başarının hala kesin olmadığını ve yüksek derecede yürütme gerektireceğini unutmayın. Neyse ki Intel için, şimdiye kadar tanıştığım en iyi ve en odaklanmış yöneticilerden biri olan Pat Gelsinger tarafından yönetiliyor.
0 Yorumlar